V určité momenty oceníme jejich pouhou přítomnost a nezáleží nám tolik na jejich designovém provedení. Řeč je o veřejných toaletách, které většinou v centru měst a při okrajích parků představují spíše podezřelá, nevábná a slušně řečeno, nevonná zákoutí. Jacky Suchail ze studia Architecture Urbanisme se nás svou aktuální prací snaží evidentně přesvědčit, že ne vždy musí být veřejná toaleta jen „černým bodem“ na mapě města.

Česko potřebuje dočerpat 160 miliard z evropských fondů, a proto se do roku 2015 musí postavit co nejvíce železničních staveb (jejich příprava je totiž jednodušší než u silničních staveb vzhledem k tomu, že zpravidla není potřeba vykupovat pozemky).

Drobné stavby a úpravy v Česku stále častěji dělají firmy bez autorizovaných stavbyvedoucích. Důvodem je snižování nákladů firem. Za to mohou od stavebního úřadu dostat pokutu až 200.000 korun, navíc jim živnostenský úřad může odebrat i licenci. (ČTK)

V souvislosti s plánovanými masivními investicemi do výstavby železniční dopravy připadá v úvahu také stavba koridoru Prahy do Berouna. Koridor je tvořen 24 kilometrů dlouhým raženým tunelem, který začíná v pražských Hlubočepech. U Malé Chuchle se napojuje trať vedoucí z Krče přes Bráník. Uvažuje se, že vlak v tunelu pojede rychlostí přes 200 km/h.

„Chtěli bychom, aby naše nové sídlo přesně odráželo to, čím se zabýváme,“ zněl prý zásadní požadavek na výstavbu Úřadu pro kontrolu znečištění (Delhi Pollution Control Committee, DPCC). Vyrovnat se s touto podmínkou pokusila řada projektantů, ale práce žádného z nich natolik nenaplnila představy vedení odboru, jako návrh studia M:OFA (Manifestation: Of Fluid Architecture). Připravovaná šestipatrová budova bude schopna lapat prachové částice a čistit městský vzduch jako obrovský filtr.


 


Obsah je chráněn autorským zákonem ©

 



Zprávy


kalkulacka

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.